Meny

Forbedret grensesnitt lanseres for alle nettbutikker

Den nye løsningen gir enklere navigasjon, tydeligere struktur og en mer effektiv arbeidshverdag.

Utrullingen startet i april og vil fortsette gjennom hele 2025. Du trenger ikke gjøre noe – oppdateringen vil skje automatisk. 

Over 20 kunder – fra små nisjebutikker til større aktører – har allerede tatt i bruk den nye løsningen. Erfaringene er svært gode, og tilbakemeldingene viser at overgangen gir bedre oversikt, raskere arbeidsflyt og enklere administrasjon. Oppdateringen er en omfattende forbedring, utviklet i tett samarbeid mellom UniMicro Web i Molde og morselskapet UniMicro. 

 

Dersom du ønsker du å få tilgang tidligere, eller planlegge tid for oppdatering i forkant, kan du kontakte oss for å avtale konsulenttid: support@netthandel.unimicro.no 

 

Dette får du med den nye versjonen av UniMicro-Nettbutikk 

Forbedret grensesnitt og helhetlig design: Brukergrensesnittet har fått et moderne løft og ligner nå designet i UniMicro-plattformen. Dette gir en mer helhetlig opplevelse og gjør det enklere å samhandle med regnskapsprogrammet.   

Ny menystruktur og enklere produktadministrasjon: Navigasjonen er forenklet, og du får bedre oversikt over innholdet i butikken. Det er raskere og mer intuitivt å opprette menyer, kategorier og produktlister.  

Bedre ordrestyring og integrasjon med regnskap: De nye ordrelistene gjør det enklere å følge opp ordre – uansett status enten de er under behandling, pågår eller er ferdigbehandlet. 

Dersom du bruker skybasert regnskap fra DNB Regnskap, Sparebank1 Regnskap eller Eika Regnskap, kan du nå klikke direkte på ordrenummeret i nettbutikken og åpne både ordre og faktura i regnskapssystemet. Kundenummeret vises også på ordren. 

SYNKRONISERT: Linken på ordrenummeret går direkte til ordren og faktura i regnskapet – og kundenummeret fra regnskapet vises på ordren. 

Ordrenummer.png

 

Få mer ut av oppdateringen med litt opprydding 

For å få fullt utbytte av det nye grensesnittet, anbefaler vi å sette av tid til opprydding etter oppdateringen.  

Oppdateringen endrer selve plattformen, men innholdet – inkludert struktur, arkivet og tidligere oppsett – blir med videre. Elementer du ikke lenger har behov for, kan i noen tilfeller hindre at nye funksjoner og visninger fungerer optimalt. Ved å fjerne det som ikke lenger er nødvendig og tilpasse strukturen til den nye løsningen, kan du være sikker på at du får mer glede av oppdateringen.  

Flere har valgt å kombinere overgangen med en ny forside-mal – noe som etter vår erfaring gir en nettbutikk som er både enklere å administrere og mer innbydende for kundene. 

En forside-mal gir deg en ryddig og gjennomtenkt oppbygning, med faste seksjoner for bannere, kampanjer, produktgrupper og inspirasjonsinnhold. Malene er utviklet for å fremheve det viktigste i nettbutikken og skape en struktur som gjør det enklere for kundene å orientere seg og handle. Resultatet er en helhetlig og profesjonell forside – både visuelt og funksjonelt. 

Se oversikten over malene Valg av forsidemal

 

Bli kjent med det nye grensesnittet

Introduksjon til UniMicro Nettbutikk 
Et kort og praktisk Webinar som gir deg en gjennomgang av det nye grensesnittet, menyene og hvordan du jobber mer effektivt i hverdagen. 

Se Webinar: Introduksjon til Unimicro Nettbutikk (webinar)

Automatisk bokføring med UniMicro Bridge 
Dersom du benytter skybasert regnskap fra DNB Regnskap, Sparebank1 Regnskap, Eika Regnskap sammen med nettbutikk, så kan automatisk bokføring fra Unimicro Bridge også være aktuelt for å spare tid og kostnader.  

Se Webinar: Unimicro Bridge (webinar)

 

 

Vi gleder oss til å gi deg en enda bedre nettbutikk i 2025!

Dersom du ønsker en tidligere oppdatering, eller ønsker hjelp til å rydde opp i arkivet og strukturen i forbindelse med overgangen, tilbyr vi konsulenthjelp.  

Ta kontakt: support@netthandel.unimicro.no 

Relaterte artikler

Smidig og automatisert regnskap med Shopify og DNB Regnskap

Smidig og automatisert regnskap med Shopify og DNB Regnskap

Driver du en nettbutikk på Shopify-plattformen, og vil gjøre regnskapsprosessen smidigere og mer automatisert? Da er du på rett sted! Velkomm...

Forbrukertilsynets føringer om prismerking

Forbrukertilsynets føringer om prismerking

Flere store nettbutikkaktører har måtte betale større summer i gebyr, på grunn av villedende markedsføring i forbindelse med Bl...

Ønsker du nye og flere kunder?

Ønsker du nye og flere kunder?

Selvfølgelig gjør du det!
Her kommer noen råd du kan ta med deg inn i arbeidet med din nettbutikk.

Vurderer du Lipscore?

Vurderer du Lipscore?

Lipscore er et effektivt verktøy for å samle inn autentiske tilbakemeldinger fra kundene dine om både produkter og handleopplevelse. Ved å...

Unimicro Nettbutikk har nå integrasjon mot Mailchimp

Unimicro Nettbutikk har nå integrasjon mot Mailchimp

Vi har lansert en integrasjon mot Mailchimp, som er en av verdens største markedsplattformer for nyhetsbrev.

Endelig kan vi presentere en standardisert netthandelsløsning for deg!

Endelig kan vi presentere en standardisert netthandelsløsning for deg!

Vi har tatt en prat med Silje Skotvoll og Per Ove Brandsæter rundt arbeidet med standardiseringen av Unimicro Nettbutikk.

Guide til optimale søkeord

Guide til optimale søkeord

Her har vi samlet noen veldig enkle tips til hvordan du kan finne gode søkeord det er lurt å vektlegge i innholdet på nettstedet ditt.

Vil du få flere nyhetsbrevfølgere?

Vil du få flere nyhetsbrevfølgere?

Vi har gleden av å introdusere ny funksjonalitet for de som ønsker å få flere nyhetsbrevfølgere. Hvis du har nyhetsbrevmodul i k...