Felles elementer i alle malene
Alle malene gir deg frihet til å fylle seksjonene med ønsket innhold, men elementene kan ikke flyttes eller fjernes helt. Du bestemmer selv om banner- og produktbilder skal ha en Call-to-Action-knapp eller kun fungere som visuelle innslag.
- Bildebanner – store bannerbilder som umiddelbart fanger oppmerksomhet
- Promobilder – mindre bilder som fremhever kampanjer, sesongprodukt eller inspirasjon
- Produktlister – viser bestselgere, tilbud eller nyheter
- Produktgrupper – fremheve populære produktkategorier eller skap egne samlinger
- Kampanjebilde-slider – roterende bildevisning for kampanjer og budskap
- Bilde med tekst – større bilde med tekst som fungerer som en banner
- Aktuelt – artikler, nyheter, tips eller trender som inspirerer og engasjerer kundene
Oversikt over standardmalene
Unimicro tilbyr tre standardmaler og malen din blir unik når du tilpasser den med din logo, dine farger og ditt produkt.

Bytte av mal på et senere tidspunkt
Å starte med en gjennomarbeidet mal er ofte det beste utgangspunktet for å komme raskt i gang med din nettbutikk. Du får et profesjonelt design som er optimalisert for en god brukeropplevelse, samtidig som du bygger erfaring og får innsikt i hva kundene dine liker og responderer på.
Vi anbefaler ofte å starte med en mal, men dersom du senere ønsker mer tilpasning, har du mulighet til å oppgradere eller bytte løsning:
- Smart og Premium – standardmal: En brukervennlig løsning uten behov for spesialtilpasninger. Malen kan ikke redigeres direkte, men du kan bytte mellom standardmaler ved å kontakte oss.
- Premium – tilpasning av standardmal: Gir mulighet for tilpassing av standardmal som tilpasset visning av produktlister eller produktvisning uten spesialutviklet funksjonalitet. Tilleggskostnad påløper.
- Custom – full frihet: For deg som ønsker et unikt design med full frihet til spesialtilpasninger og større prosjekt. Perfekt for bedrifter med spesifikke behov.
Mal 1
Ryddig
og enkel
|
Mal 2
Helhetlig
og visuell
|
Mal 3
Innholdsrik
|
|
|
|
Små visuelle seksjoner øverst som gir plass til flere kampanjebilder eller inspirasjons motiver
|
Stort bannerbilde øverst kombinert med flere store visuelle seksjoner nedover forsiden
|
Bredt banner som dekker hele skjermen, med flere små promobilder rett under
|
- 1 stort banner til venstre
- 2 mindre promo-bilder til høyre
- 1 liste med 5 produkter
- 1 liste med 4 produktgrupper
- 1 kampanjebilde-slider
- 1 ny liste med 5 produkter
- 1 liste med 4 artikler
|
- 1 bred bildebanner
- 1 liste med 5 produkter
- 1 liste med 6 grupper
- 1 kampanjebilde-slider
- 1 ny liste med 5 produkter
- 1 stort bilde med tekst
- 1 liste med 4 artikler
|
- 1 bred bildebanner
- 3 mindre promobilder
- 1 liste med 10 produkter
- 1 liste med 6 grupper
- 2 mindre promobilder
- 1 ny liste med 10 produkter
- 1 stort bilde med tekst
- 1 liste med 8 artikler
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
|
Kampanjer vises øverst, slik at kundene raskt ser viktige tilbud eller informasjon
|
Produktgruppebildene vises uten mellomrom, slik at de fremstår som et stort bilde
|
Kan vise flere produkter og aktuelt innhold samtidig, med plass til opptil 10 om gangen
|
|
|
|
Designet er ryddig og gir en god oversikt over nettbutikken
|
Gir et helhetlig og rolig uttrykk uten for mange små elementer
|
Store og små visuelle seksjoner for en variert presentasjon
|
|
|
|
Har du få bilder eller bilder i lav oppløsning?
|
Har du bilder i medium oppløsning?
|
Har du store detaljrike bilder med høy oppløsning?
|
Mal 1 er det mest fleksible alternativet og stiller færrest krav til bildekvalitet
|
Mal 2 er et godt valg, siden banneret tilpasser seg bredden i nettleseren
|
Mal 3 viser disse best, med et banner som dekker hele skjermbredden
|