Hvorfor registrer merke?
Når man har ambisjoner for sin nettbutikk, så er vil det være naturlig å promotere og selge produktene sine via salgskanaler som Facebook, Instagram og Google Shopping.
Produktene må da inneholde minimumsopplysninger som kreves av Google og Facebook. Et av kravene er at produktene er utstyr med merkeinfo. Derfor bør man registrere merke på produkter allerede ved oppstart av nettbutikk.
Kort om våre moduler: Google Shopping og Facebook Product Feed
Når produktene i nettbutikken er utstyrt med de påkrevde opplysningene fra Google og Facebook – overføres "kvalifiserte" varer til de eksterne produktkatalogene – hvor man kan jobbe videre med annonsering på Google Shopping, Facebook og Instagram.
"Kvalifiserte" produkter vil si produkter som inneholder minimumsopplysningene som kreves hos Google og Facebook. Dersom et produkt eksempelvis mangler merke, så vil man i nettbutikken se at produktet ikke har blitt overført produktkatalogene fordi det mangler merke. Når produktet blir registrert med merke vil det bli overført. Når man gjør endringer på et "kvalifisert" produkt i nettbutikken, eksempelvis pris, så vil prisendringen også bli oppdatert i produktkatalogene.