Krediter webordre
I dette eksempelet skal vi kreditere webordre 110 i nettbutikken:
1. Huk av varene som skal krediteres
2. Trykk på ikonet for kreditering
3. Her får du et kontrollspørsmål om merkede ordrelinjer skal krediteres og du kan evt. gjøre korrigeringer. Trykk tilslutt "Ok"
4. Webordre er nå kreditert og har fått betalingsstatus "Kreditert"
5. Ordrelinjer er også merket "Kreditert"
Automatiserte prosesser som nå utføres:
→ Kreditnota blir automatisk opprettet i AeB og i ditt skybaserte regnskap
→ Kreditnota blir automatisk blitt bilagsført i ditt skybaserte regnskap
→ Betalingsleverandør har automatisk fått beskjed om å tilbakebetale kunde det krediterte beløp
Faktura i Atlantic eBridge (AeB)
I Atlantic eBridge, som er "broen" mellom nettbutikken og ditt skybaserte regnskap, vil du finne kreditnota opp mot webordre 110 her:
Kreditnota har fått fakturanummer 10010 og har status "Suksess":
Kreditnota og bilagsføring i ditt skybaserte regnskap
I det skybaserte regnskapet er kreditnota automatisk opprettet, og på kundekonto vil du se at kreditnota er automatisk billagsført. Gå til kundekonto med å trykke på kundenavn:
Inne på kundekonto, gå til fanen "Åpne poster" og "Alle poster" → her kan du se at kreditnota 10010 automatisk har blitt billagsført:
Går du inn på billaget, her "10-2023" vil du se at kundekonto blir motpost til konto for innbetaling av webordrer (1500) i disse tilfeller.
Oppgjør fra betalingsleverandør blir redusert
Betalingsleverandør vil tilbakebetale nettkunde det krediterte beløp og oppgjørsrapporten vil spesifisere det redusert beløp. Vi har også automatiske løsninger for bilagsføring av oppgjør.