Meny

Levere en ordre som del-levering

Når du gjør en del-levering, registrerer du bare noen av produktene i ordren som levert. Resten blir stående i ordren til du leverer dem senere. Du kan velge om produktene skal leveres med frakt via Lever og send, eller uten frakt via Lever uten sending.

I dette eksempelet viser vi hvordan du gjør en del-levering som kombinerer begge metodene – først sender du noen produkter med transportør, og deretter leverer du resten uten frakt.

 


 

1. Send første del av ordren

1. Gå til Salg i venstremenyen og klikk på Ordre

2. Åpne ordren du skal del-levere

3. Klikk på Lever enheter i toppmenyen eller gå til fanen Levering

4. Stå på Lever og send

5. Klikk på X for å fjerne alle produkter som ikke skal være med

  • Hvis du fjernet for mange produkter, kan du legge dem tilbake ved å klikke på Legg til ordrelinjer

6. Klikk på Pakkseddel for å skrive ut

Lever med frakt.png

2. Opprett sending med frakttjeneste

1. Klikk på den frakttjenesten som skal brukes, for eksempel Pakke til hentested

2. Velg hentested i feltet under

3. Velg DirectPrint hvis du har avtale med Logistra og skal skrive ut etikett

4. Klikk på Lagre for å opprette sending uten å overføre til transportør

5. Klikk på Lagre og overfør for å opprette og overføre sendingen til transportør samtidig

Frakttjeneste del sending.png

3. Lever resten av ordren

Når du har sendt første del, står ordren med status Del-sendt, og et nytt område vises under Levert. Her finner du produktene som er sendt med transportør, samt sporingslenke, fraktbrev og etikett.

Produktene som gjenstår vises under Lever enheter. Du kan levere dem senere – for eksempel når de kommer på lager eller kunden henter i butikk.

Sende resten av ordren slik:

1. Velg om de gjenværende produktene skal leveres med Lever og send eller Lever uten sending

2. Klikk Pakkseddel for å skrive ut 

3. Klikk på Lever for å registrere de gjenværende produktene som levert

Del levering.png

5. Når alt er sendt

Når siste del er levert, oppdateres statusene automatisk:

1. Leveringsstatus er endret til Sendt 

2. Ordrestatus er endret til Fullført

3. Under Levert (5) ser du hvilke produkter som ble levert uten frakttjeneste

4. Under Levert (6) ser du hvilke produkter som ble sendt med frakt

Del levert fullført.png

"Er

Er du interessert i å vite mer?

Ta kontakt med oss på e-post.: support@netthandel.unimicro.no, eller skriv til oss via vårt
kontaktskjema. 

Kontakt oss