Meny

Generell forklaring av Min side – Firmakunde

Firmakunder får tilgang til en utvidet versjon av Min side, med egne faner og funksjoner for kontaktpersoner, leveringsadresser og firmaopplysninger.

Dette gir bedre oversikt og kontroll for bedriftskunder som har flere brukere, leveringspunkter eller behov for separat fakturainformasjon.

 


 

Funksjoner og innstillinger på Min side for firmakunder

1. Gå til innlogging

  1. Klikk på personikonet øverst til høyre på nettsiden

  2. Velg Logg inn

Du kan også klikke på Ny kunde? for å opprette en ny profil dersom du ikke har registrert deg tidligere.

2. Logg inn med e-post og passord

  1. Skriv inn registrert e-postadresse

  2. Skriv inn passord

  3. Klikk på Logg inn

Hvis du har glemt passordet, klikker du på Glemt passord? for å be om nytt.

Kunde innlogging.png

 


 

Tilgang til Min side

Når en firmakunde er innlogget, vises både kontaktpersonens navn og firmanavn i brukermenyen øverst til høyre. Derfra kan kunden navigere mellom følgende faner:

  • Profil: Endre kontaktinformasjon, adresse, passord og innstillinger for nyhetsbrev

  • Ordrer: Se oversikt over tidligere ordre

  • Handlelister (vises kun for firmakunder)

  • Tilbud: Vise eventuelle tilgjengelige tilbud

Privatkunder ser ønskeliste i stedet for handleliste.

 

3. Fane: Firma

Her vises og redigeres opplysninger om virksomheten:

  • Organisasjonsnummer
    9-sifret organisasjonsnummer registrert i Enhetsregisteret

  • Firmanavn
    Navn på virksomheten

  • Firmaets e-postadresse
    Brukes til ordrebekreftelser, varslinger og kvitteringer

  • Fakturaadresse
    Adresse, postnummer og poststed

  • Nyhetsbrev
    Kunden kan velge om firmaet skal abonnere på nyhetsbrev

Min side firmakunde.png

 


 

4. Fane: Kontaktperson

Denne fanen brukes for å administrere brukere knyttet til firmakontoen.

Velg eller legg til kontaktperson

  • Velg eksisterende kontaktperson fra nedtrekksmenyen

Min side firmakunde - velg kontaktperson.png

  • Legg til ny kontaktperson med følgende informasjon:

    • Fornavn og etternavn

    • Mobilnummer

    • E-postadresse (brukes ved innlogging)

Innstillinger for valgt kontaktperson

  • Nullstill passord
    Brukes ved behov for nytt passord til valgt person

  • Nyhetsbrev
    Kontaktpersonen kan selv velge om de vil abonnere

  • Eksport av persondata
    Kontaktperson kan laste ned egne data i portabelt format (XML eller JSON)

  • Avmelding og sletting
    Lenker til sletting og personvernerklæring er alltid tilgjengelig

  • Legg til ny kontaktperson
    Knapp for å registrere flere brukere på samme firma

Min side firmakunde - kontaktperson.png

 


 

5. Fane: Levering

Her administreres leveringsadresser og koblinger til kontaktpersoner.

  • Velg eksisterende adresse fra nedtrekksmeny

  • Registrer ny adresse med: Gateadresse, Postnummer og poststed

  • Sett fast kontaktperson på adressen
    Knapp for å velge hvilken person som skal vises som ansvarlig

  • Endre eller slette eksisterende adresse

  • Legg til flere leveringsadresser
    Tilgang for å registrere flere lokasjoner

Min side firmakunde - levering.png

"Er

Er du interessert i å vite mer?

Ta kontakt med oss på e-post.: support@netthandel.unimicro.no, eller skriv til oss via vårt
kontaktskjema. 

Kontakt oss