Meny

Generell forklaring av kundeportalen for Lager & Logistikk

Når en kunde logger inn, får de tilgang til en egen kundeside kalt Min side. Denne gir kunden oversikt over tidligere ordre, lagrede lister og kontaktinformasjon. Hva som vises, avhenger av om kunden er registrert som bedrift eller privatperson.

Denne artikkelen viser deg hva kundene dine ser, hvordan de registrerer seg, og hva du bør vite for å hjelpe dem ved behov.

 


 

Pålogging for kunde

Kunder logger inn via profilsymbolet øverst til høyre på nettsiden. Herfra kan de velge:

  • Mine sider (hvis allerede innlogget)

  • Logg inn

  • Registrer (hvis ny kunde)

Innloggingsbildet har felt for e-post og passord. Det er også mulig å nullstille passord via «Glemt passord?».

Footer – hva kunden ser nederst på siden

Nederst på alle sider vises footeren, som er lik for alle brukere. Her finner kunden:

  • Informasjon om betaling (Visa, Mastercard, Klarna, Vipps)

  • Informasjon om fraktpartnere (Bring, Posten, PostNord, Schenker, Norlines, Klikk & hent)

  • Lenker til Hjem, Om oss, Kontakt

  • Lenker til betingelser, personvern og cookie policy

  • Felt for påmelding til nyhetsbrev

  • Kontaktinformasjon: e-post, telefon, adresse og åpningstider

Du kan selv redigere innholdet i footeren via nettbutikkens admininnstillinger.

Forside - logg inn og footer.png

Registrering som kunde

Kunder som ikke har konto fra før, kan registrere seg via Registrer-lenken. De kan velge mellom:

  • Firma
    Må fylle ut organisasjonsnummer, firmanavn, kontaktperson, e-post og fakturaadresse.

  • Privat
    Fyller ut navn, e-post og privat adresse.

Kunder kan også melde seg på nyhetsbrev under registrering. Etter registrering logges kunden automatisk inn på «Min side».

Registrere kundeprofil.png

Passord og tilbakestilling

Hvis kunden har glemt passordet sitt, kan de klikke på Glemt passord? i innloggingsbildet. Da får de tilsendt en e-post for å opprette nytt passord.

Tilbakestill passord.png

Hva kunden ser etter innlogging

Når kunden er innlogget, får de tilgang til følgende områder via Min side:

  • Profil
    Vise og endre firmaopplysninger, kontaktperson og adresse.

  • Ordre
    Vise alle ordre, med status og detaljer (f.eks. sendt, levert).

  • Handlelister
    Kun for bedriftskunder. Lar kunden lagre faste produktlister for gjentatte bestillinger.

  • Ønskeliste
    Kun for privatkunder. Brukes til å lagre produkter kunden ønsker å kjøpe senere.

  • Tilbud
    Vise eventuelle pristilbud om tilleggsmodulen Tilbud til ordre er lagt til.

Alt dette er tilgjengelig enten via knappene i toppmenyen i "Min side" eller via profilsymbolet i toppmenyen.

Nyhetsbrev

Kunder kan også endre sin nyhetsbrev-innstilling inne på profilsiden. Valget gjelder både for firmakunder og privatpersoner. Systemet lagrer valget, og du kan hente det ut via kunderegisteret om nødvendig.

Mine sider.png

"Er

Er du interessert i å vite mer?

Ta kontakt med oss på e-post.: support@netthandel.unimicro.no, eller skriv til oss via vårt
kontaktskjema. 

Kontakt oss