Meny

Endre bestillingsvarsler og ordrebekreftelse

Denne artikkelen viser hvordan du styrer hvilke e-poster kunden mottar gjennom hele ordreprosessen. Du kan endre avsenderinformasjon, emnefelt og hvilke statuser som skal sende e-postvarsel til kunden.

1. Gå til bestillingsvarsler

  1. Gå til Innstillinger i venstremenyen

  2. Klikk på Ordre under Salg og innkjøp

  3. Gå til fanen Bestillingsvarsler

Skjermbilde:
(Rød ramme rundt Innstillinger → Ordre → Bestillingsvarsler)


2. Endre generelle innstillinger

  1. Gå til feltet Send ordrebekreftelse til og velg hvordan kunden skal motta ordrebekreftelsen

  2. Skriv inn avsenderadresse i feltet Fra adresse

  3. Skriv inn visningsnavn i feltet Vennlig fra-adresse

  4. Endre emnelinjen i feltet Emne

  5. Velg eventuelle Tilleggs mottakere hvis andre skal motta samme e-post

Skjermbilde:
(Rød ramme rundt Generelle innstillinger)


3. Velge hvilke e-postvarsler kunden skal få

  1. Sett hake ved Registrert hvis kunden skal få e-post når ordren blir registrert

  2. Velg relasjon i feltet Produktfilvedleggsrelasjons-ID hvis du vil legge ved produktrelaterte filer i denne e-posten

  3. Sett hake ved Pakket hvis kunden skal få e-post når ordren er pakket

  4. Sett hake ved Fullført hvis kunden skal få e-post når ordren er fullført

  5. Sett hake ved Legg ved pakkeseddel som PDF hvis du vil legge ved pakkeseddelen i fullført-eposten

Skjermbilde:
(Rød ramme rundt E-postvarsler innstillinger)


4. Lagre endringene

  1. Klikk på Lagre øverst til høyre

Skjermbilde:
(Rød ramme rundt Lagre-knappen)

Sende ordre-epsot til kunder.png

"Er

Er du interessert i å vite mer?

Ta kontakt med oss på e-post.: support@netthandel.unimicro.no, eller skriv til oss via vårt
kontaktskjema. 

Kontakt oss