Meny

Gi prisavslag eller refusjon på ordre

Når kunden har mottatt et skadet produkt eller fått feil levering, men velger å beholde produktet mot redusert pris, kan du gi prisavslag direkte på ordren. Dette registreres som en ordrerabatt, og beløpet tilbakeføres automatisk til kunden via betalingsleverandøren.

Avklar alltid med regnskapsfører hvordan refusjoner og prisavslag skal bokføres i din virksomhet. I regnskapet skal dette normalt føres som en reduksjon i salgsinntektene.

I betalingsrapporten fra leverandøren, for eksempel Vipps eller Nets, vil refusjonen fremgå som et separat trekk.

 


 

Slik gjør du det

1. Gå til Salg i venstremenyen og klikk på Ordre

2- Åpne ordren som skal ha ordrerabatt

3. Klikk på Gi ordrerabatt i toppmenyen

Klikk på ordrerabatt.png

4. Skriv inn hvor mye rabatt kunden skal få

  • Du kan angi enten prosent eller beløp i kroner

5. Klikk på OK for å lagre

Skriv inn rabatt_2.png

Skriv inn rabatt prosent.png

 

Resultat

Rabatten vises som en egen linje i ordredetaljene, og totalsummen oppdateres automatisk. Kunden får refundert beløpet via betalingsleverandøren, og tilsvarende beløp trekkes fra ditt oppgjør.

"Er

Er du interessert i å vite mer?

Ta kontakt med oss på e-post.: support@netthandel.unimicro.no, eller skriv til oss via vårt
kontaktskjema. 

Kontakt oss